علم دوش پیانویی

نواختن نوای پیانو در حمام با علم دوش پیانویی

پیانو را به عنوان سازی که آوایی جادویی از خود به یادگار می‌گذارد و ظاهری کلاسیک نیز دارد، می‌شناسیم. حال تصور کنید علم دوشی به نام علمدوش پیانویی وجود داشته باشد که ایهام‌بخش وجود یک پیانو در حمام باشد. اتفاقی که برای خوش‌ذوقان و هنردوستان می‌افتد این است: تجربه کردن یک استحمام باکیفیت در یک فضای رؤیایی در کنار شنیدن آوایی خوش از قطرات آب! اگر علاقه‌مند شدید راجع به این نوع علم دوش بیشتر بدانید تا پایان این متن همراه ما باشید.

تشریح علم دوش سبک پیانویی

برخلاف علم دوش ارزان که از لحاظ جنس و شیر ورودی آب مبنای ساده‌تری دارد، نوعی علم دوش متفاوت داریم که با آمدنش هیاهویی در دنیای شیرآلات ایجاد کرد. بنای تولید علم دوش‌های پیانویی بر اساس الهام گرفتن از پیانو است. افراد با کلیدهای طراحی شده در این علم دوش، امکان تنظیم آب خروجی را به دست می‌آورند. چرخش ۳۶۰ درجه علم دوش سبب می‌گردد که به راحتی بتوان آب را در جهات مختلف تنظیم و استفاده کرد. این ابزار جالب از 2 قسمت اصلی تشکیل می‌شود که لوله و سردوش نام دارند.

علم دوش پیانویی با سیستم برق آبی راه‌اندازی می‌شود و نیازی به پریز و دو شاخه ندارد. مواد اولیه ساخت علم دوش‌ها معمولاً از برنج، استیل و پلاستیک است اما سر دوش‌ها اغلب از استیل درست می‌شوند. به دلیل آن‌که استحمام و حفظ بهداشت، بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد توجه به ابزار و دستگاه‌های مورداستفاده برای این مهم نیز اهمیت بسزایی دارند بنابراین تصمیم داریم این بحث را با عناوین کاربردی دیگر ادامه دهیم.

شباهت علم دوش از نوع پیانویی با ساز پیانو

موضوع اصلی بحث ما شباهت بین نوای پیانو و آوایی که از علم دوش پیانویی در حمام شنیده می‌شود، است. قسمتی از پیانو متشکل از صفحه کلید، اصلی‌ترین بخش آن را تشکیل می‌دهد. پیانیست با استفاده از هر کلید و ترکیبی از نواختن مجموعه‌ای از کلیدها، صدای جادویی پیانو را خلق می‌کند. در طراحی علم دوش موردبحث نیز به جای تعبیه 2 شیر ساده یا 1 شیر اهرمی، یک صفحه کلید داریم که کلیدها یا دکمه‌های متفاوتی دارد. هر کدام از این کلیدها وظیفه مخصوص به خود را دارد. مصرف‌کننده با فشار هر کلید، آب را به شکل متفاوتی تنظیم می‌کند. به عنوان مثال این‌که آب از قسمت پایین یا از قسمت سردوش جاری شود، به عهده این دکمه‌ها است.

همچنین می‌توان ولوم، درجه گرمی و سردی یا چگونگی ریزش از سر دوش را با این کلیدها حاصل کرد. همچنان که فرد در حمام مشغول دوش گرفتن است می‌تواند با استفاده از علم دوش پیانویی، قطرات و جریان آب را به صورت نوایی دلنشین که شبیه به آوای پیانو عمل می‌کند، شبیه‌سازی کند. این تکنولوژی و این طراحی منحصربه‌فرد برای افراد متفاوت پسند و خوش‌قریحه، عالی و شگفت‌انگیز است زیرا در یک فضای رؤیایی، حمامی باکیفیت با صدای دل‌انگیز ایجاد می‌گردد. برخی از افراد که به آواز و خواندن علاقه دارند احساس می‌کنند جلوی آن‌ها یک پیانوی شکیل وجود دارد که می‌توانند با آن بنوازند سپس بخوانند.

انواع علم دوش مدل پیانویی

علم دوش‌های پیانویی که معمولاً از مواد باکیفیت تولید می‌شوند و صنعت تولید شیرآلات را دگرگون کردند در رنگ‌های متنوعی طراحی و اجرا می‌گردند. آن‌ها فراوانی دسته‌بندی علم دوش ارزان را ندارند اما به نوبه خود به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. بنابراین انواع گوناگون این علم دوش را می‌توانید برای فضای حمام و دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. اما دسته‌بندی کلی‌تری نیز برای این محصول وجود دارد که آن را به نوع پیانویی ساده و علم دوش پیانویی مانیتوردار تقسیم می‌کند.

در نوع مانیتوردار این وسیله پر از خلاقیت، مصرف‌کننده می‌تواند درجه گرمی یا سردی آب را بر روی مانیتور مشاهده کند. در واقع نمایشگر این نوع علم دوش معرف تنظیم درجه آب است. به‌طور‌کلی دوش‌های پیانویی در انواعی که نور  LEDنیز دارند هم وجود دارند. این دوش‌ها به دقت آبکاری می‌شوند و معمولاً بدنه آن‌ها از جنس برنج است. اگر فردی که اقدام به خرید علم دوش می‌کند خانه‌ای مدرن دارد می‌تواند از نوع پیانویی مانیتوردار بهره گیرد و برای خانه‌های با دکوراسیون معمولی می‌توان از نوع بدون نمایشگر بهره گرفت. این مسئله به سلیقه شخصی مصرف‌کننده بستگی دارد.

خرید علم دوش از نوع پیانویی

اگر می‌خواهید از نوای آب، این خلقت پربرکت خداوند در استحمام خود لذت ببرید، می‌توانید یک علم دوش پیانویی خریداری نمایید. پیش از آن به چند نکته توجه کنید. بحث قیمت، کاربرد و کیفیت، اولویت‌های اصلی هر خریدی است. متقاضی خرید پیش از آن‌که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهد باید موضوع قیمت را با خود حل کرده باشد. فروشگاه معتبر علاوه بر آن‌که کالای اصل را عرضه می‌کند، قیمت درست نیز ارائه می‌دهد. بنابراین پس از آن‌که از کاربرد و کیفیت علم دوش مدنظر خود، مطمئن شدید، میزان بودجه خود را تحلیل کنید.

اگر به خرید علم دوش از نوع پیانویی اطمینان دارید و نگرانی برای صرف هزینه بیشتر ندارید، علم دوش پیانویی مانیتوردار به شما توصیه می‌شود. در غیر این صورت می‌توانید از نوع ساده آن که خود امکانات فراوانی دارد بهره‌گیری کنید. این دو محصول کاربری‌ها، طراحی و شباهت یکسانی دارند فقط یکی به علت یک آپشن اضافه‌تر قیمت بالاتری دارد. نکته جالب‌توجه این که در صورتی دوش‌های پیانویی نیاز به تعمیر پیدا کنند، این عملیات راحت و بی‌دردسر انجام می‌شود.

نتیجه گیری

شاید در گذشته‌ای نه چندان دور تصور اینکه علم دوشی شبیه به پیانو در حمام منزل ما وجود داشته باشد دور از ذهن بود. اما امروزه علم دوش پیانویی به عنوان محصولی خاص در بازار وجود دارد و در این مقاله سعی شد به ابعاد مختلف آن به‌ویژه شباهت آن با پیانو پرداخته شود. سینک گاز به عنوان یکی از برترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور در حوزه معروف‌ترین برندهای لوازم منزل و شیرآلات بهداشتی، فعالیت می‌کند. این مجموعه متشکل از یک تیم حرفه‌ای بزرگ و مجرب از قبیل کارشناسان فروش است که می‌تواند متقاضیان را در انتخاب و خرید علم دوش‌های پیانویی یاری دهد. شما می‌توانید در سایت به‌روز این فروشگاه انواع محصولات از قبیل اجاق‌گاز، فر، سینک، هود و انواع شیرآلات باکیفیت را مشاهده کنید همچنین علم‌دوش‌های ارزان، پیانویی و ساده را رویت و با هم مقایسه کنید.

  • فهمیه صیاد
  • 05-06-2024
  • 39 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!